Tuesday, March 27, 2007

Making the most of small spaces

Det er herlig å se bilder fra designerhus der det er høyt under taket, meterdype vinduskarmer og masse av plass, men det er jo ikke slikt de fleste av oss ved et trylleslag kan få til i egen stue. Derfor synes jeg det var befriende å lese mottoet til Pottery Barn: "Making the most of small spaces". Det er et motto som jeg kjenner meg igjen i. Vi har ikke god plass, så dette var mitt i blinken for meg; møbler som er dekorative og likevel har en del lagringsplass. Kister er noe jeg er opptatt av nå. Jeg er på stadig jakt etter kister på auksjoner. De kan man plassere under skråtak eller bruke som bord, og gjemme masse rart i.






8 comments:

Anonymous said...

Ja hvem ønsker seg ikke 3 meter til taket og store gode rom, men som du sier, så har de fleste ikke det...

Veldig glad i slike kister selv, er såååå smart, og når de er fine også, så ja takk!

Sarah said...

Ja jeg har heller ikke så meget plads. Så alt i alt må man gå efter det praktiske. Rigtig fine ideer. Kisterne er flotte.
Hav en god dag.

Små Gleder said...

Kister er supert til oppbevaring. Er ellers også fan av alle de fine kurvene som har kommet på markedet. Flott å slippe å ha ting og tang framme til allmen beskuelse :-)
Får visst ta meg en tur innom Pottery Barn og få litt inspirasjon. Har ikke allverdens med plass, men det har jeg en tendens til å "glemme" når jeg drømmer meg bort i flotte bilder av den franske landstilen.. *ler*

Anonymous said...

Jag har ganska mycket plats, men skulle inte tacka nej till en övervåning, verkar som att man aldrig kan få för mycket utrymme..

♥ Pia... said...

Hej..plats?? inte har jag det iallafall..men..vad gör väl det, så fina bilder som du visar ,mycket som jag skulle vilja ha där..ha det så gott.. PIA

Anne Grethe said...

Ja, skråtak kan virkelig være en utfordring, lurt med kister!
Nydelig bilde av den blå sofaen...

Nette said...

Ja, ikke sant kister er supre? Jeg bruker en fin gammel kiste til sofabord for tiden. Funker helt fint og jeg har plass til alt av fotoalbum og bilder jeg har, ikke så rent lite det...
Når jeg en gang finner det perfekte stuebord, kan kista plasseres omtrent hvor som helst og brukes som kommode, benk, m.m.
Jeg bor også trangt og er helt avhenging av smarte løsninger.

Anonymous said...

Vet du helt enig, ikke alle har så store rom som de alltid skal vise i interiørblader, dessuten begynner mange av de (Interiørmagasinet og ELLE interiør) å bli litt forutsigbart. Det er bare Oslo vestkant folks hjem som vises, store Frogner leiligheter og helt ærlig, jeg er litt lei av de.
Håper at Rom 1-2-3 vil være litt annerledes, jeg har store forhåpninger der ja :)